Wprowadzanie na rynek nowego produktu lub usługi
Wprowadzanie nowych produktów lub usług na masowy rynek jest w większości przypadków sztuką niełatwą, czasochłonną i niosącą ze sobą duże ryzyko niepowodzenia. Klienci obecnie mają bardzo duży wybór różnych produktów i niedocenianą przez wielu specjalistów do spraw marketingu potrzebę poczucia bezpieczeństwa i przewidywalności co zapewniają im produkty dobrze znane, standardowe, klasyczne. Wiąże się to nierzadko z niechęcia do nowości i negowanie wielu idei zespołów kreatywnych. Realizowane przez nas badania przyczyniają się jednak w znacznym stopniu do ograniczenia ryzyka utraty czasu i kosztów oraz w rezultacie skomercjalizowanie produktu czy usługi z pełnym sukcesem.
Badając nowy produkt koncentrujemy się w szczególności na czterech fazach
- Generowanie, ocena i selekcja nowych pomysłów – celem badań na tym etapie jest wygenerowanie nowych pomysłów dotyczących produktu takich jak nazwa, opakowanie, pozycjonowanie, atrakcyjność, reakcje konkurencji, implikacje finansowe i wiele innych. Ponadto dokonując ich selekcji dążymy do uniknięcia sytuacji, w której przyjmiemy i zaczniemy realizować pomysł, który będzie niepowodzeniem lub odrzucimy pomysł, który może okazać się sukcesem.
- Testowanie koncepcji – na typ etapie dochodzi do testowania wykreowanych koncepcji. Stworzone i przetestowane idee staną się mocnym fundamentem, na którym zbudowany zostanie prototyp lub próbna seria produktów. W celu osiągnięcia zamierzonych rezultatów proponujemy wiele metod pomiaru i analiz (trade off, SIMALTO, analiza conjoint)
- Testowanie prototypów – realizacja badań na typ etapie jest warunkiem koniecznym dla przygotowania marketingowego testowania rynku oraz fazy komercjalizacji. W ich wyniku otrzymamy odpowiedź między innymi na pytania o stopień spełniania oczekiwań konsumentów, ilość i rodzaj zgłaszanych uwag oraz deklarowaną chęć zakupu.
- Testowanie marketingowe – jest etapem zamykającym rozwój nowego produktu i wprowadzającym go w fazę komercjalizacji. Wnioski płynące z badań na tym etapie przenoszone są na rynkowy cykl życia w zakresie działań marketingowych i produkcyjnych.
EU-Consult oferuje w zakresie badań nowego produktu/usługi kompleksową pomoc specjalistów z zakresu badań marketingowych jak również analiz finansowych mając na uwadze, że oprócz nienagannie przeprowadzonych badań i analizy ich wyników niemniej ważna jest profesjonalna ocena rentowności podjętych przez Państwa działań i opracowanej strategii.