Badanie kanałów dystrybucji
Badania systemu dystrybucji to, ujmując w wielkim skrócie, badania nad sposobem w jaki produkt trafia od producenta do nabywcy. Jest to obszar niemniej szeroki od pozostałych o czym świadczy mnogość etapów wyboru danego sposobu dystrybucji. Wybór odpowiedniego kanału związany jest bowiem z:
- Celami marketingowymi przedsiębiorstwa
- Wymaganiami klienta
- Wyborem ilości szczebli dystrybucji
- Analizą kosztów
- Określeniem ograniczeń
- Porównaniem różnych wariantów
- Realizacją
Nawet jeśli oferują Państwo najlepsze produkty na rynku nie przesądza to o sukcesie firmy. Dopiero sprawnie działająca sieć dystrybucji jest w stanie zagwarantować dostęp konsumentów do oferowanych produktów, a w wyniku tego, do ich zakupu. Ponadto sam sposób dystrybucji stanowi istotny element wizerunku marki. Działania naszych specjalistów z zakresu analiz finansowych, nauk społecznych oraz badań, łącząc wiedzę i doświadczenie pomogą Państwu między innymi:
- Określić najmniej kosztowny i najbardziej efektywny kanał dystrybucji
- Ustalić najlepszą lokalizację sklepu/salonu
- Określić najbardziej efektywny kanał dla klientów z danego segmentu
- Ocenić natężenie ruchu
- Zbadać zwyczaje konsumenckie klientów z danego obszaru
- Ocenić efektywność różnych kanałów dystrybucji, ich słabe i mocne strony
- Sprawdzić dostępność Państwa produktów na półkach sklepowych
- Zbadać wpływ wyboru danego kanału dystrybucji na wizerunek marki, lojalność wobec niej, ocenę jakości obsługi, zadowolenie klientów etc.