Testy cenowe
Badania związane z kształtowaniem decyzji cenowych są obecnie jednym z najpopularniejszych obszarów badawczych. Wynika to między innymi ze złożoności procesów cenowych, a przede wszystkim ze znaczenia ceny zarówno w kreowaniu zysku jak i przewagi konkurencyjnej. Badanie cen powinno poprzedzać każde decyzje z nimi związane a w szczególności gdy:
- Wprowadzany jest na rynek nowy produkt
- Zmienia się popyt
- Zmieniają się koszty produkcji
- Wymagają tego działania konkurencji
W naszym podejściu do badania cen jesteśmy bardzo elastyczni w związku z czym plan badań dopasowujemy do potrzeb naszych klientów. Bardzo rzadko mamy okazję pracować jeszcze zgodnie z wyznawaną filozofią koncentracji jedynie na kosztach produkcji i dystrybucji oraz zakładanych przychodach ze sprzedaży. Najczęściej niezbędna jest analiza subiektywnej wartości produktu danej marki w oczach konsumentów i w oparciu o nią odkrycie właściwej strategii pozycjonowania cenowego. Nie możemy zapominać o tym, że produkty są przez kupujących czy też użytkowników odbierane na wielu wymiarach jednocześnie. Na poziom akceptacji danej ceny ma wpływ bardzo duża liczba czynników zewnętrznych i wewnętrznych. Cena nie jest bowiem jedynym atrybutem produktu. Stanowi ona jedynie niewielką część całości, jest zależna od marki, produktów konkurencyjnych firm, grupy docelowej, a ostatecznie jest ważnym elementem komunikacji marketingowej.
Dzięki wielu metodom, które z powodzeniem stosujemy do testowania cen jesteśmy w stanie udzielić rzetelnej i kompleksowej odpowiedzi na pytanie o najbardziej właściwą cenę dla Państwa produktu. Są to między innymi:
- PSM (Price Sensitivity Measurement)
- DPA (Direct Price Acceptance)
- BPTO (Brand-Price Trade Off)
- Analiza conjoint (odmiany – CVA, CBC, ACA)