Segmentacja klientów
Badania segmentacyjne są kolejnym obszarem niezbędnym do planowania strategicznego. Oczywistym jest, że produkty Państwa firmy nie są kierowane zarówno do pojedynczych osób jak również do wszystkich nabywców wchodzących w skład rynku. W celu prawidłowego funkcjonowania firmy niezbędne jest określenie grup potencjalnych klientów, których potrzeby będą zaspokajane. W tym celu rynek poddajemy procedurze segmentacji, czyli podziału na mniejsze obszary zwane segmentami rynkowymi. Obejmują one nabywców charakteryzujących się możliwie dużym podobieństwem w zakresie potrzeb, postaw, cech charakteru, motywacji, zachowań oraz wielu innych zmiennych takich jak wiek, płeć, miesięczne dochody, styl życia itp. Z uwagi na bardzo dużą liczbę rodzajów segmentacji, procedur i możliwych do zastosowania kryteriów należy zidentyfikować te, które są najważniejsze dla przedsiębiorstwa, poddać je selekcji i wybrać takie, które będą istotnie różnicowały wyodrębnione segmenty.
W badaniach segmentacyjnych niezwykle ważną rolę odgrywają umiejętności i doświadczenie w zakresie statystycznej analizy danych oraz interpretacji wyników. Niemniej istotne jest dobranie odpowiedniej metody badawczej w celu pozyskania danych na podstawie których będziemy dokonywać tejże segmentacji. W wyniku naszych działań otrzymają Państwo raport przygotowany przez specjalistów z bogatą wiedzą z zakresu psychologii, socjologii i analiz statystycznych, który zawierać będzie wnioski i rekomendacje do przyszłych działań. Wierzymy, że dzięki nim przyczynimy się do przygotowania najbardziej efektywnej strategii marketingowej Państwa firmy.