Badanie wizerunku marki
Badania wizerunkowe w przeciwieństwie do badań w pozostałych obszarach są prawdopodobnie najbardziej obszerną dziedziną. Powodem takie stanu rzeczy jest fakt, że wizerunek marki powstaje stopniowo w toku wielu działań marketingowych podejmowanych świadomie lub nieświadomie przez przedsiębiorstwo. Jest on obrazem wykreowanym w umysłach ludzi ,a do owej kreacji lub jej modyfikacji może przyczynić się bardzo duża ilość czynników. Sam wizerunek można również analizować z różnych perspektyw. W danym momencie istotne może być dla Państwa udzielenie odpowiedzi na takie pytania jak:
- Czy wizerunek rzeczywisty (w umysłach konsumentów) jest tożsamy z wizerunkiem pożądanym (z naszą wizją)?
- Jak dobrze rozpoznawalna jest marka? Jaka jest świadomości marki?
- Jaki jest wizerunek osobowości marki? Jaki jest wizerunek sytuacji zakupu lub użycia?
- Jak odbierane są elementy marki takie jak nazwa, logotyp lub slogan?
- Czy wizerunek jest atrakcyjny dla konsumentów?
- Jak zmienia się wizerunek marki w czasie?
- Czy konsumenci są przywiązani do marki i jej produktów?
- Dlaczego pomimo dużej świadomości marki lub wysokiej jakości jej produktów nie są one rekomendowane przez konsumentów?
W celu udzielenia odpowiedzi na powyższe oraz wiele innych pytań należy wykazać się bogatą, interdyscyplinarną wiedzą, doświadczeniem, a niekiedy intuicją w celu zaplanowania projektu badawczego odpowiedniego do obecnych potrzeb. Podobnie jak w zakresie innych obszarów, także w przypadku badań wizerunkowych oprócz wyników zrealizowanych badań otrzymają od nas Państwo rekomendacje do dalszych działań związanych z poruszanym problemem badawczym.