Badanie komunikacji marketingowej
Jednym z najważniejszych działań marketingowych jest komunikacja z konsumentami. Waga tych działań najczęściej związana jest z faktem, że wydatki na nie poświęcone są względnie bardzo duże, podobnie jak ryzyko popełnienia błędu w ich zakresie. Niewłaściwe poinformowanie odbiorców naszego produktu między innymi o jego istnieniu, właściwościach lub korzyściach płynących z zakupu przełożą się na mierne wyniki sprzedażowe i pogorszenie kondycji firmy.
Choć najbardziej popularną formą komunikacji jest przekaz reklamowy nie można zapominać o akcjach promocyjnych, public relations, programach lojalnościowych, marketingu bezpośrednim itp.
Nasza oferta badania komunikacji marketingowej zawiera kompleksową pomoc na każdym etapie powstawania idei, wdrażania i oceny jej wyników.
- POSZUKIWANIE KONCEPCJI – pomysł na reklamę zgodny z celami marketingowymi firmy jest fundamentem efektywnego przekazu. Na tym etapie najlepiej spisują się metody jakościowe (m. in. wywiady indywidualne i grupowe, stosowanie technik projekcyjnych itp.)
- TESTOWANIE KONCEPCJI REKLAMY – jest etapem, w którym badamy metodami jakościowymi i/lub ilościowymi, która z wykreowanych koncepcji jest najlepsza, czy reklama będzie spełniać cel marketingowy, czy zawiera obietnicę dla konsumenta oraz korzyści płynące z zakupu. Celem badań na tym etapie jest również sprawdzenie, który nośnik będzie najbardziej odpowiedni dla naszej reklamy, oraz która z koncepcji będzie najlepiej zrozumiana.
- TESTY PRZED KAMPANIĄ (pre-testy) – przeprowadzamy je gdy mamy gotową, przetestowaną i zrealizowaną koncepcję przekazu reklamowego. Na tym etapie testujemy bowiem zrealizowaną już ideę. Najczęściej koncentrujemy się na poznawczych, emocjonalnych i behawioralnych konsekwencjach kontaktu odbiorcy z przekazem reklamowym. Najważniejsze dla nas jest czy przekaz zostanie dostrzeżony, zapamiętany i zrozumiany. Następnie, czy wywoła pożądanego przez nas emocje, czy przyczyni się do zmiany postawy. Ostatecznie badamy czynnik behawioralny czyli deklarowaną chęć zakupu oraz rzeczywiste zachowania konsumenckie.
- TESTOWANIE ODBIORU REKLAMY (post-testy) - istotny na tym etapie jest fakt, że odbiór reklamy powinien być analizowany w warunkach naturalnych. Badania można prowadzić w różnych okresach trwania kampanii reklamowej, aby mieć możliwość dostrzeżenia zmian w postawach i zachowaniach konsumentów.
- OCENA REZULTATÓW – to etap, na którym poddajemy analizie wyniki przeprowadzonej kampanii reklamowej. Badamy jej skuteczność wyrażoną w stopniu osiągnięcia pożądanych celów, które przyświecały rozpoczęciu całego projektu
Jak już zostało to wspomniane w zakresie komunikacji marketingowej poddajemy badaniu nie tylko reklamy, ale całe kampanie marketingowe (czyli także kampanie promocyjne, programy lojalnościowe itp.). Przedstawiona oferta w odpowiedzi na Państwa zapytanie zawsze dostosowana jest do indywidualnych potrzeb. Proponujemy w niej dobór odpowiednich metod badawczych oraz analiz statystycznych, dzięki którym uzyskujemy twarde dowody skuteczności prowadzonych działań marketingowych.