Wzorce zachowań konsumenckich
Badania wzorców zachowań konsumenckich są w ogromnej ilości przypadków punktem wyjścia wszystkich działań marketingowych, gdyż polegają one na dokładnym poznaniu i zrozumieniu konsumenta oraz tego co nim kieruje w sytuacji zakupu. Zachowania związane z podejmowaniem decyzji o zakupie jak również z momentem zakupu mogą być zarówno uświadomione jak i nieuświadomione, przemyślane i logiczne lub spontaniczne i nieracjonalne. W obecnych czasach niewystarczające jest samo określenie cech demograficznych użytkowników naszych produktów. Kompetentny badacz łącząc wiedzę z zakresu psychologii i metodologii badań o człowieku koncentruje się na badaniach nad motywacją, teoriami uczenia się, przetwarzania informacji, różnic indywidualnych jak również na wynikach badań z zakresu psychologii społecznej oraz kształtowania i zmiany postaw. Indywidualne zmienne osobowościowe charakteryzują bowiem najgłębszą warstwę konsumenta. Jest to szczególnie ważne teraz, gdy nasze produkty i usługi bardzo często nie stanowią jedynie wartości funkcjonalnej, ale służą między innymi społecznemu komunikowaniu się, wywoływaniu pewnych emocji, zaspokajaniu nawet nieuświadomionych potrzeb. W badaniach tego typu koncentrujemy się jednak w większej mierze na procesie niż na samych preferencjach konsumentów.
Realizując dla Państwa badanie wzorców zachowań konsumenckich szukamy i poddajemy analizie style życia, przekonania, pasje, motywacje, osobowość i wiele innych cech dotychczasowych czy potencjalnych nabywców towarów lub usług, które w istotny sposób wpływają na dokonywane wybory. Dzięki wiedzy i doświadczeniu w zakresie psychologii i socjologii jesteśmy w stanie z naukową precyzją odpowiedzieć na Państwa pytania charakteryzując bardzo złożoną istotę jaką jest klient. Wykorzystując dostosowane do Państwa potrzeb metody i narzędzia badawcze dajemy gwarancję rzetelnej informacji na temat działań zwiększających sprzedaż, poprawiających komunikację z klientami, wizerunek marki oraz wszelkich innych istotnych elementów związanych z działaniami marketingowymi.