Desk - research
Badania typu desk research polegają na poszukiwaniu, analizie oraz scaleniu w jeden spójny raport danych wtórnych istotnych z punktu widzenia klienta oraz wyznaczonego celu. Analizie poddawane są dane z szeroko dostępnych źródeł takich jak:
- Dane klienta – raporty z badań przeprowadzonych w przeszłości, dostępne bazy danych historii sprzedaży, CRM itp.
- GUS oraz NBP – roczniki statystyczne, budżety gospodarstw domowych, warunki życia ludności, przeciętne zarobki, średnie ceny towarów oraz usług a także inne dane statystyczne
- Opracowania branżowe i prasa branżowa
- Materiały informacyjne firm
- Banki danych
- Internet
- Materiały firm konkurencyjnych
Dzięki wykorzystaniu tej metody jesteśmy w stanie pozyskać informacje dotyczące między innymi wielkości i struktury rynku, wizerunku naszej marki oraz marek konkurencyjnych, opinii o produktach lub usługach a także o wielu aspektach działań naszej bezpośredniej konkurencji.
Istotnym elementem tej techniki gromadzenia danych jest analiza ich rzetelności oraz aktualności.
Mimo dogłębnego przeszukiwania wielu źródeł często nie udaje się uzyskać całości informacji kluczowych dla zamawiającego dlatego też badania desk research bywają jedynie wstępem, czy też pogłębieniem badań jakościowych lub ilościowych.